Wednesday, January 21, 2009

Un nou an.. rezolutii vechi










Daca ar fi sa-mi traiesc viata din nou, as face aceleasi greseli, doar ca ceva mai devreme. (Tallulah Bankhead)
Inaintea (re)setarii rezolutiilor pentru anul ce tocmai a inceput, mi-am facut o retrospectiva a “activitatii” de pana acum (scriu asa ca la jurnal fiindca suna comic cand imi privesc figura juvenila in oglinda si-mi arunc dispretuitor in fata: "30 si", da, ai "30 si" de ani deja !, imi suna comic mai ales chestia cu activitatea)...

Ce am realizat eu?! Uriasul eveniment ca m-am nascut, sau am fost nascuta, pot spune, pentru ca eu nu am contribuit cu mare lucru. Cateva scoli, cateva examene, o diploma-doua, acolo, de ochii lumii, (dar numai dupa abolirea caligrafiei) cateva romante cu baieti pe care i-am cunoscut mai mult sau mai putin bine, cateva pietre la cariera (de piatra) si atat. Intrebarea e: ce trebuie sa realizeze omul pana la varsta asta ? Succes, glorie, avere, copii, lupta cu sticla, injectii in mana, Hari Krishna ? Nu stiu daca exista vreun sablon, vreo lista cu realizari pe care cineva undeva bifeaza cu un “vazut” ceea ce ai facut in viata… Eu cred ca fiecare cel putin este obligat sa ajunga sa se cunoasca pe sine foarte bine, sa stie ce vrea si ce are de facut pentru asta, eventual sa isi gaseasca deja linistea aceea interna, pentru ca pana la urma, cu asta ramai. Ceea ce ma alarmeaza pe mine este ca uneori am picat tocmai la aceste probe..

Toata viata (cea rationala, de care-mi aduc aminte si pe care o pot judeca adica) am trait in viitor, in sensul ca am amanat sa traiesc momentul, zicandu-mi mereu las’ ca-mi vine si mie randul, o sa am si eu… toate renuntarile si frustrarile mele le-am justificat cu aceasta fraza. Paralel, am trait mereu in trecut, tot ce am avut mai drag, toate valorile mele le pastrez in amintiri. Si de fiecare data iau amintirile si le depan, judec si apreciez si inteleg lucruri pe care atunci nu le-am inteles si asta ma ajuta sa imi creez noi principii si valori, editia a-II-a imbunatatita. E ca si cum ai fierbe o supa pana cand nu ramane din ea decat o pulbere (Vegeta sau Maggi), pe care o poti folosi apoi la prepararea unei noi supe.

Rezolutia 1: Intre doua lucruri rele, il aleg pe acela pe care nu l-am mai incercat.

No comments: